7 november 2015

30 in 30: maand 7 en 8

Alweer twee maanden die voorbij zijn gevlogen, tijd om nog eens naar mijn 30 in 30 lijst te kijken. De volledige lijst kan je steeds hier bekijken.

2. 30 boeken lezen.
Niet zoveel gelezen deze keer, een klein leesdipje, minder tijd en een paar dikke kleppers die ervoor zorgen dat ik deze keer maar 3 boeken las (en in de vierde begonnen ben). Dat brengt het totaal op 20. Met nog 4 maanden te gaan en nog 10 boeken te lezen, moet dat nog wel lukken.

Ik las:
- Het examen- Joelle Charbonneau:
Laatste boek uit de triologie. Goede afsluiter waar er weer heel wat meer duidelijk wordt en er moeilijke keuzes gemaakt moeten worden.
- The Rosie Effect - Graeme Simsion:
Leuke opvolger op The Rosie Project. Nu over Rosie en Don die een kindje verwachten en waarbij Don zich allerlei moeilijkheden op de hals haalt omdat hij zich goed wil voorbereiden, maar dingen nogal anders opvat.
Het duurde even eer ik weg was in het boek, maar eens ik vertrokken was las het vlot en het blijft leuk om te lezen met al de humor in het boek en de herkenbare situaties.
- Vijf - Ursula Poznanski:
Ik las eerder al haar 2 jeugdboeken 'Erebos' en 'Saeculum'. Nu waagde ik me aan haar eerste thriller. Over een moordenaar die zijn lijken ergens dropt en ze door de politie laat zoeken met raadsels en coördinaten. Gruwelijke geocashes dus. Wel origineel en redelijk spannend. Maar ik vond de jeugdboeken toch een stuk beter omdat daar de sfeer van het boek veel echter overkwam en je echt in het verhaal zit en steeds verder wilt lezen.
Minder aangenaam bij het lezen van dit boek waren dezelfde vertaalfouten die weer voorkwamen en het feit dat er bijna geen hoofdstukken in dit boek waren. Dat heb ik niet zo graag omdat je dan zelf niet kan beslissen wanneer je stopt met lezen.

3. Een vaste job vinden.
Heel wat sollicitaties gehad de laatste weken. En dat is toch wel vermoeiend, je de hele tijd moeten opladen, studeren, .... Voorlopig nog geen resultaat, wel al 1 werfreserve en ik hoop snel iets te horen van een andere sollicitatie waar ik bij de laatste twee zit, dus dat is wel spannend.
Gelukkig sinds half september wel terug aan het werk bij een architect, tijdelijk, maar het helpt me wel weer even verder.
6. Terug gaan sporten.
En dat is weer helemaal stilgevallen. Het terug gaan werken, de sollicitatiestress en de donkere avonden helpen daarbij niet, maar dat zijn natuurlijk maar excuses. Dus hopelijk lukt het binnenkort terug om er in te vliegen. Wel werd er heel wat afgefietst, dus helemaal stilgevallen ben ik niet.
9. Een kleine site/online shop maken.

Mijn etsy-shop is ondertussen al weer wat bijgevuld met nieuwe kerstspulletjes: kaartjes en labeltjes. Neem zeker eens een kijkje! Er volgt binnenkort nog meer!
17. Meer bloggen.
Ook dat is wat minder geweest, maar ik probeer de schade in te halen. Binnenkort alleszins weer genoeg om over te schrijven met de feestdagen die er aan komen.
22. Een nieuwe agenda voor 2016 maken.
Hier weet ik nog niet goed wat ik ga doen, een volledig nieuwe agenda maken of die van Plutomeisje gebruiken en aanvullen, want die ziet er alvast heel goed uit en ik weet niet of ik genoeg tijd ga hebben om er zelf eentje vanaf nul te maken. Sowieso ga ik ook wel het traveler's journal systeem uitproberen, want nu neem ik mijn ordener vaak niet meer mee in mijn tas, omdat die zoveel plaats inneemt.
30. Hasselt wat beter leren kennen.
Ik ging nog eens opnieuw naar de Japanse tuin, nu om er de mooie herftskleuren te ontdekken. Een fotoverslagje vind je hier.

Nog wel wat werk dus om mijn puntjes te kunnen schrappen. Hopelijk over 2 maanden wat meer vorderingen!

1 opmerking:

Eline // plutomeisje zei

'k Vind toch dat je goed bezig zijt hoor!
Wat voor job zoek je precies? Hier ook nog geen geluk op job-vinden gebied.
We hebben precies ook wel veel dezelfde dingen op ons lijst gezet, dus meer sporten, meer bloggen, een job vinden,... zijn allemaal super herkenbare puntjes, die niet zo gemakkelijk zijn om af te strepen. Maar, je hebt ook nog twee maand meer dan mij, dus dat gaat helemaal goed komen! :)