3 mei 2012

Nog een geboorteknuffel!

Er is een kleine babyboom op het koor. Begin april kwam Olivia ter wereld (jaja, nog een Olivia). Dinsdag gingen we op babybezoek en daar hoort natuurlijk een kadootje bij! 
Een knuffel scoort altijd goed, dus nam ik mijn vorige ontwerp (dat u hier al kon zien) en paste het nog een klein beetje aan. In plaats van aparte armen en benen te maken, maakte ik alles uit één stuk. Er werd een mooi wit bloemenstofje uitgekozen voor de voorkant (van het stoffenspektakel) en een effen roze voor de achterkant. Met een paarse paspel gingen we helemaal rond. Dat was iets moeilijker om te stikken aan de smalle uiteinden maar het geeft wel een heel mooi resultaat (vind ik toch).
En ook hier weer een vilten hartje, een bloemenstaartje en een labeltje als laatste finishing touch.

Van deze knuffel ga ik er toch nog wel een paar maken. Ik vind het zo'n leuk modelletje en de stofjes komen goed uit. Zo kan ik wat experimenteren met verschillende stofjes, een jongens en meisjes exemplaar maken, of unisex, voor als je het geslacht nog niet weet. Ik droom stiekem ook al van een exemplaar in een eigen 'Ollie en Wallie' stofje.

Ik zet hem ook in de 'shop' hierboven, dus geïnteresseerden mogen altijd een mailtje sturen!

9 opmerkingen:

Lies zei

Deze is echt prachtig! Zo handig met een naaimachine ben ik niet, maar misschien lukt deze me wel. Ik ga het in mijn achterhoofd houden voor als de babyboom hier ergens losbarst.
En anders...krijg je een mailtje van mij!

Marina zei

Prachtig!
Toeval wil dat ik een ook een knuffel in mijn hoofd heb volledig met paspel, dat werkt inderdaad zeer mooi af.

Katja (@Yane) zei

Zoooo mooi die knuffel!

Sweet Sienna Hope zei

Heel mooi en het stofje is zo fris en leuk!knap

Tololo zei

Wat een mooie knuffel!

Miss Creatuurtje zei

Schitterend zeg! Dat paspelkantje er rond maakt het echt AF!

wijplukkendedag zei

Wat een mooie knuffel!

Unknown zei

Hoe doe jij dat met die paspel? Om de een of andere reden help ik altijd mijn knuffels naar de verdoemenis als ik er maak...:(

Ik ben toch ook wel fan van die knuffels van jou met paspel. Tis veel properder, spreekt ook veel meer aan denk ik.

Guy en Dina zei

Super schattige schepsels!!! Die zullen wel veel succes oogsten...