27 februari 2012

Labeltjes

Nu ik een eerste bestelling binnen gekregen heb voor een knuffel, wordt het eens tijd dat ik mijn maaksels ook kan merken als een 'Ollie en Wallie'-creatie. Tijd dus om labeltjes te maken!

Op het Stoffenspektakel kocht ik me al wat witte keperband, van zo'n 4 cm breed, zodat ik het in de breedte kan dubbelvouwen. Bij de Club nog transferpapier gekocht (want dat is in de Hema nergens meer te vinden) en dan volgens Elisanna's handleiding de labeltjes in elkaar gestoken.
Eerst een ontwerpje in Inkscape maken (in spiegelbeeld), dan printen en in stukjes knippen, op het lint strijken en even laten afkoelen. Het papier kan er nu af en dan kan alles gekipt worden, met wat extra wit aan beide zijden. Nog even in twee vouwen, vast naaien en ze zijn klaar voor gebruik!

Nu hebben we enkel nog een knuffel nodig om het labeltje tussen te naaien. Dat werd een tweede exemplaar van mijn groene giraf. Het labeltje maakt de knuffel helemaal af!

Omdat deze knuffel nogal arbeidsintensief is (ik maak het mezelf namelijk nogal moeilijk door zo'n grote armen en benen in zo'n klein lichaampje te moeten proppen bij het naaien van het lichaampje), heb ik dit weekend nog eens een nieuw ontwerpje uitgeprobeerd. Maar het resultaat daarvan kan ik nog niet laten zien. Dat is pas voor als we op babybezoek zijn geweest. Maar omdat dat nog enkele weken kan duren, hier al een klein voorsmaakje. En ja, ik heb me voor de eerste keer aan de paspel gewaagd :).

5 opmerkingen:

Nienke zei

P R A C H T I G ! ! ! !

Ik ben toch zo ongelofelijk jaloers op jouw mooi logootje en nu jouw fantastische labels!

Misschien moet ik toch ook eens iets anders proberen te bedenken! Oeioei!

Liesje zei

Dat label is waanzinnig tof zeg!

Tante Kaatje zei

Mooie knuffel en wat een leuke labels!

juffrouw sill zei

Wat een goed idee om extra breed keperband te kopen, ik heb de smalle. Maar dat is niet praktisch.

gr Marloes
(kom ook eens kijken bij juffrouw sill..)

Josie zei

Die labeltjes zijn echt mooi!